Velkommen til Sotto.no!
KJØPSBETINGELSER
Disse vilkårene gjelder for kjøp i nettbutikken Sotto. Avtalen gjelder mellom Sotto og privatpersoner som handler hos oss. Når du legger inn en bestilling, inngår du en bindende avtale med oss. Vær oppmerksom på at avtalen likevel ikke er bindende dersom det har oppstått skrivefeil eller tekniske feil i tilbudet eller betalingsløsningen.
Firmaopplysninger
Saur as
Kongens gate 37
7713 Steinkjer.
Org: 927 451 476
Telefon: 91 90 30 17
E-post: hello@sotto.no
Betaling
Alle priser på Sotto.no er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA). Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss. Vi tilbyr flere sikre betalingsalternativer for din trygghet, inkludert kredittkort og Klarna.
Levering og frakt
Pakke til hentested via Posten
Når du handler hos Sotto, kan vi sende bestillingen din til en fast fraktpris på 75,-. Pakken blir sendt med sporing til ditt nærmeste utleveringssted. Du vil motta en SMS når pakken er klar for henting. Husk at det er ditt ansvar å oppgi korrekt telefonnummer ved bestilling. Pakker må hentes innen hentefristen.
Hente i butikk
Du kan hente bestillingen din gratis i vår butikk i Steinkjer sentrum. Når pakken din er klar til henting, vil du motta en e-post eller sms. Vær oppmerksom på at pakken ikke kan hentes før du har mottatt bekreftelse fra oss. Kun personen som har bestilt varen kan hente den ut, og gyldig legitimasjon må fremvises.
Leveringstid
Normal leveringstid er 3–5 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I travle perioder kan leveringstiden være noe lengre. Hvis du ikke har mottatt pakken din innen 12 dager, må du kontakte oss. Etter én måned anses pakken som levert.
Uavhentede pakker
Hvis du ikke henter pakken din, og den returneres til oss, påløper et gebyr på 300,-. Ved "hent i butikk" må pakken hentes innen 3 måneder, ellers vil den tilfalle Sotto.
Viktig informasjon
Det er ditt ansvar å oppgi korrekt e-postadresse og telefonnummer ved bestilling. E-poster kan havne i søppelpost, så sjekk spam-filteret hvis du ikke finner bekreftelsen.
Angrerett, retur, bytte og reklamasjon
Angrerett og retur
Hos Sotto.no ønsker vi at du skal være 100% fornøyd med kjøpet ditt. Du har derfor 14 dagers angrerett fra dagen du mottar bestillingen din, i tråd med norsk angrerettlov. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Varen må returneres i original stand, ubrukt og med alle etiketter intakte. Varen må sendes i retur i sin originale emballasje der dette er mulig. For retur, fyll ut vårt returskjema på nett og send varen tilbake til oss. Returkostnaden dekkes av kunden.
Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.
Bytte og retur
Ønsker du å bytte en vare? Send oss en e-post på hello@sotto.no, så oppretter vi en retur for deg. Bytte av størrelse er gratis, så lenge vi har varen på lager. Gi beskjed så raskt som mulig, så holder vi av produktet for deg.
Vil du bytte til en annen vare? Legg inn en ny bestilling i nettbutikken, så refunderer vi beløpet for den returnerte varen når returen er behandlet.
Du er ansvarlig for at pakken når frem til oss, vi anbefaler sporing for din trygghet.
Reklamasjon
Hvis produktet ditt har en feil eller mangel, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig. Sotto følger forbrukerkjøpsloven, som gir deg rett til reklamasjon i opptil 2 år fra kjøpsdato, forutsatt at du gir beskjed innen rimelig tid og fremlegger kvittering eller ordrenummer. Reklamasjonsretten gjelder ikke dersom varen er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Send oss en e-post på hello@sotto.no, så hjelper vi deg med et reklamasjonsskjema og sørger for å behandle saken raskt. Vi dekker returkostnadene ved godkjente reklamasjoner og gjør vårt beste for å løse eventuelle problemer.
Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon
Når vi mottar din retur, vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur.
Viktig informasjon
Vi ønsker å gi deg den beste opplevelsen hos Sotto, men vi tar følgende forbehold:
- Enkelte varer kan være utsolgt.
- Farger på produktbilder kan avvike noe fra virkeligheten.
- Skrivefeil kan forekomme.
- Små avvik i lagerstatus kan oppstå, da vi deler lager med butikken vår og regulerer dette elektronisk.
Personvern & Sikkerhet
Vi tar ditt personvern på alvor og følger GDPR-reglene for sikker håndtering av personopplysninger. Ved kjøp på Sotto.no kan du velge å betale med Klarna. For å kunne tilby deg disse betalingsalternativene, må vi dele noen av dine personopplysninger med Klarna, inkludert kontaktinformasjon og kjøpsdetaljer. Dette er nødvendig for å gjennomføre kjøpet og tilby deg den betalingsløsningen du har valgt.
Klarna behandler disse opplysningene som selvstendig behandlingsansvarlig, og du kan lese mer om hvordan de beskytter dine data i Klarnas egen personvernerklæring. Dine data deles kun med Klarna for dette formålet og vil ikke bli videreformidlet til tredjeparter uten din tillatelse.
Sotto.no benytter sikre betalingsløsninger og SSL-kryptering for å sikre at betalingsinformasjonen din holdes konfidensiell. Dette betyr at du kan handle trygt hos oss.
Våre kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredje part. Saur AS (Sotto) er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.
Kundeservice
Vi er her for å hjelpe! Har du spørsmål om produkter, kjøpsvilkår eller noe annet? Ta direkte kontakt medoss via e-post på hello@sotto.no, så kommer vi tilbake til deg så raskt som mulig. Eller se hvordan du kan kontakte oss her:
Et lite univers...